Rozgrzewka na stoku narciarskim

Szykujecie się na zimowe szaleństwo na stoku? Kierunek obrany, sprzęt przygotowany? Zatem aby spokojnie rozpocząć szusowanie pozostało nam już tylko jedno - odpowiednia rozgrzewka.

Wielu z nas zapomina o istocie rozgrzewki przed rozpoczęciem jazdy na nartach czy snowboardzie. Przyjeżdżamy na stok, szykujemy sprzęt i wydaje nam się, że jesteśmy gotowi do aktywności. Co więcej, często sporty zimowe takie jak narciarstwo czy snowboard właśnie uprawiane są przez osoby, które w trakcie roku jakiejkolwiek innej aktywności fizycznej mają bardzo mało. Taka sytuacja to gotowy przepis na groźną kontuzję i szybkie oraz niestety nieprzyjemne zakończenie przygody na stoku. 

Aby temu zapobiec kluczowa jest odpowiednia rozgrzewka. Właśnie dlatego Monika Pyrek oraz nasz ekspert Krzysztof Kolasiński przygotowali zestaw ćwiczeń, które warto wykonać będąc na stoku przed pierwszym zjazdem. To proste ćwiczenia, które nie wymagają żadnego specjalistycznego sprzętu. Jedynie nasze narciarskie wyposażenie może się przydać do ich wykonania. Wykonanie rozgrzewki zajmie Wam zaledwie kilkanaście minut, a zapewni przygotowanie całego ciała na nadchodzącą już za chwilkę aktywność. Powodzenia!

Do ćwiczeń przygotuj:

  • Fragment wolnej, płaskiej i bezpiecznej przestrzeni
  • Kijek narciarski lub poręcz, ławkę jako oparcie

Udostępnij wideo Instruktaż

;